Saturday, August 29, 2009

sesungguhnya..


takdir yang menentukan segala..tidak semua yg kita hrpkan akn berkekalan ia begitu...aku rs melupakn cinta adalah 1 perkara yg sgt sakit dan agak terseksa..dan disebabkn itu juga lah ada yg kecundang dlm hidup mereka..kerana..cinta yg musnah..

aku masih merindui die tp dlm ms yg sama aku membenci die..tp..pada ketika yg sama juga..aku mengharapkan die juga merindui aku..tp...

cinta kita ini adalah ketentuan dari Nya..kita boleh berusaha ttp kite tdk boleh menolak ketentuannya..jika Dia kata cinta itu adalah milik kita..susah+halangan+dugaan yg dtg dlm 1 perhubungan ia ttp bersama..itu lah laluan cinta yg tlh diberikan oleh-Nya..cuma kita yg perlu mencorakannya...

tidak dpt aku gambarkan apa yg aku rs dgn kata2..gila+biol+sewel+tingtong...tapi aku msh waras tuk memikirkn dimana kebenaran n dimana kesalahan..sedangkan kisah ini telah lama berlalu...bertahun2 lamanya..mungkin kah ini cinta..atau rasa keperitan yg tidak dpt aku hindarkan..

setiap insan di dunia ini perlukan cinta..begitu juga aku..cuma dimana dan siapa cinta aku itu..hanya yg maha Esa yg tahu..

pada mereka yg telah miliki cinta..semaikan cinta anda dgn benih2 yg terbaik..siramilah cinta anda dgn kata2+perbuatan yg dibaluti dgn kasih syg..didik dan pupuklah cinta anda dgn penuh kecintaan yg tulus+ikhlas+jujur+suci serta niatkan ia kerana Yang Maha Esa...

4 comments:

ayinn said...

sabar cik sin,..
ajal maut jodoh pertemuan di tangan NYA jua,..
maybe kita brtemu dengan org yang salah dahulu sblom bertemu our mr. right! ehehe,..

p/s: masih tercari2 bayangannya,.. ahahha

aku adalah insan.. said...

erm bile gak nyer sy dpt jmpa mr right sy yerk cik ayinn...huhu...

azli said...

salam kemerdekaan malaysia..langit di atas kepala tanah sebagai tapak..tanah ni aku dilahirkan..air dibumi ini aku minum.. udara disini aku sedut..hasil bumi disini aku jadikan darah dagingku..maka wajiblah aku pertahankan ini bumi yang ku pijak tak akan di punyai orang lain selain dari kami malaysia.. salam kemerdekaan pada anda tulus dari http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/
salam bulan ramadan &
salam kenalan dari kami

tentang jodoh aku tentukan pada Allah kerana ajal maut jodoh atas qadak kadar ketentuannya yang pasti aku akan berusaha mencarinya..

aku adalah insan.. said...

thanks en azli..
betul..jodoh ditentukan oleh Allah..tp cinta xhadir tanpa dicari...terukan berusaha en azli!!!!

aku adalah aku

aku adalah aku
muka buku