Saturday, August 6, 2011

ujian tu..

ujian itu datang selalunya tak pernah kita duga..
ujian itu datang ketika kita mula lupa pada-Nya..
ujian itu datang kerana tuhan mengingatkan kita..
ujian itu datang kerana kita adalah manusia..
melalui ujian sahaja yang dapat kita tahu siapa diri kita yg sebenarnya...
diri yang sangat kerdil disisinya...

Ya Allah..ya tuhan...
Engkau berikan aku ujian berkali-kali...
Ujian yang berat bagi ku...
Jikalau aku terleka..mendekat diri kepada mu..
engkau buka dan lapangkan lah jiwa ku untuk mendekatimu..

Aku tahu kerana apa ujian ini engkau berikan..
Kerana diri ku sendiri..
aku terima dan aku redha dengan ketentuan mu..



**p/s : yang baik itu dtg nya dari Allah..yang buruk itu pula dtg nya dari dir kita yang bergelar manusia..

No comments:

aku adalah aku

aku adalah aku
muka buku